پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151415
ساخت اولين راکتور اتمي نسل سوم در چين
تاریخ انتشار : 1394/02/17 08:26:58
نمایش : 1518
چين در دور تازه فعاليت هاي هسته اي خود، قصد دارد از روز پنجشنبه - فردا - ساخت اولين راکتور هسته اي «نسل سوم» خود را آغاز کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، نسل سوم فناروي برق هسته اي چين موسوم به «اي سي پي ۱۰۰۰» در دسامبر (آذر - دي) سال ۲۰۱۴ در وين از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي رسيدگي و تصويب شد.

اين نخستين بار بود که فناوري برق هسته چين مورد رسيدگي همکاران جهاني اين کشور قرار مي گرفت.

چين در حالي از آغاز ساخت اولين راکتور هسته اي «نسل سوم» خود خبر داده است که گسترش نيروگاه هاي هسته اي را به عنوان يک اولويت در دستور کار قرار داده و قصد سه برابر کردن توان هسته اي خود تا سال ۲۰۲۰ را دارد.

شرکت ملي هسته اي چين روز چهارشنبه در گزارشي اعلام کرد: ساخت اولين راکتور اتمي نسل سوم از فردا (پنجشنبه) و با ملحق شدن واحد پنج نيروگاه هسته اي «فوکينگ» در استان «فوجيان» به راکتور «اي سي پي ۱۰۰۰» آغاز مي شود. «اي.سي.پي.۱۰۰۰» يکي از راکتورهاي نسل سوم است که با استفاده از فناوري مدرن و توسط گروه صنعت هسته اي چين و فناوري «اي.سي.پي ۱۰۰۰» گروه هسته اي «گوان دونگ» چين توليد شده است.

استخراج انرژي بيشتر از مقادير معين سوخت اورانيوم با شيوه اي امن تر در مقايسه با فناوري هاي قبلي، از ويژگي هاي راکتور نسل سوم عنوان شده است.

شرکت ملي هسته اي چين همچنين اعلام کرد که در راه اندازي نسل سوم راکتورهاي هسته اي، از فناوري بومي خود موسوم به«هوالونگ ۱» استفاده کرده است.

تصميم به استفاده از اين فناوري توسط شوراي اجرايي دولت اين کشور به رياست «لي کچيانگ» نخست وزير اتخاذ شده است.

دولت چين به دليل معضل آلودگي هوا و نياز فزاينده کشور به انرژي، قصد دارد وابستگي انرژي کشور به سوخت زغال سنگ را تا حد ممکن کاهش داده و منابع ديگري مانند انرژي هسته اي را جايگزين آن کند.

اين کشور در حال حاضر ۲۶ راکتور هسته اي فعال و ۲۳ راکتور در دست ساخت دارد که يک سوم نيروگاه هاي در حال ساخت جهان را تشکيل مي دهند.

ظرفيت کنوني نيروگاه هاي هسته اي چين در صورت از سرگيري کامل فعاليت آنها، به ۵۸ هزار مگاوات در سال ۲۰۲۰ خواهد رسيد و نيروگاه هاي در حال ساخت نيز ۳۰ هزار مگاوات بر اين ظرفيت خواهند افزود.

چين هم اکنون يکي از نيروگاههاي معروف خود به نام «رونگ نگ» را در استان شرقي «شاندونگ» در دست ساخت دارد که گفته مي شود، موفق ترين طرح در جهان و مجهز به «چهارمين نسل» از فناوريهاي اتمي است.

ساخت اين نيروگاه از سال ۲۰۱۱ آغاز شد، اما ادامه ساخت آن به دليل زلزله و سونامي ژاپن و آسيب ديدن نيروگاه اتمي فوکوشيما، متوقف شد. اين نيروگاه قرار است از سال ۲۰۱۷ به شبکه برق رساني چين وصل شود و ظرفيت آن تا شش هزار و ۶۰۰ مگاوات افزايش يابد.

گفته مي شود، سطح سرمايه گذاري در اين طرح عظيم اتمي هم اکنون سه ميليارد يوآن (برابر با ۳۶۸ ميليون يورو) است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html